tisdag 27 januari 2009

religosa manniskor.... suck

Assa att ha en religion och tro pa en god Gud ska vara nagot bra. De ska ge nagoting i livet, en mening, gladje, frid och valgang. Sjalvklart, allt star i bibeln. Men assa vissa manniskor fastnar i nagot helt annat. Jag blir tokig, det blir sa extremt religiost att de glommer njuta av nuet, av allt som finns just nu. Sa mycket valsignelser men anda sa tackar man nej???? what is that?? Gud ger saker till manniskan i overflod av karlek men vissa fastnar i vissa regler... Inga smycken eller halsband eller orhangen overhuvudtaget. Inget kott, man maste vanta in sabbaten (lordag) redan pa fredag kvall sa man far absolut inte gora nagoting overhuvudtaget. Sen pa lordagen maste man vara i kyrkan hela dan och nar solen har gatt ner DA far man ata god mat och hitta pa nagot =S
Och det varsta ar de forsoker overtala mig om att jag syndar om jag gor si och sa eller att jag har pengabegar och eller shoppingbegar...???? bara for att jag har jobbat hacken av mig for att spara ihop och kunna njuta av min semester utan att snala sa syndar jag enligt dem??
Da brusar jag upp, nar folk borjar doma mig for saker och ska komma och lara mig bibeln nar de sjalvainte har koll pa deras egna liv. OCH inte ens foljer Bibeln utan en bok som EN KVINNA har skrivit om bibeln. Snurrigt. Men det ar deras bibel...

Och under sista tiden, ja da kommer man inte kunna bo inne i stan langre sa de kommer salja den snyggaste lagenheten for att bosatta sig langre in mot landet =S och man kan nte ha barn nar det ar sista tiden.. varje ar ar det nagot nytt. Det har aret ar det tjat om sista tiden, man kan inte gora nagonting bara for att sista tiden kommer komma snart. ... snacka om att vara blind och binda sig till regler dar de inte ens kan njuta av alla valsignelser som Gud ger en. Det dar ar religiositet.

My godness... att vara kristen handlar om en relation med GUD som finns dar uppe inte att vara lagisk och folja en massa regler som de sjalva har hittat pa med hjalp av bibeln.

Det varsta ar att nar de pratar saaaaaaaaaaaa mycket om bibeln och att det ar si och sa sen sa lever de inte ens upp till det?? what is dat?? Man lever i bitterhet, man gillar att hamnas och skitsnacket gar som bara den.... Det ar fel pa alla andra forutom en sjalv. ..

Vilken tur att att jag fick mojligheten att ga en bibelskola och har en pastor som lever sa nara gud och forst och framst att Gud sjalv ar din larare.... Jag kan latt saga att om kristendomen var sa som dessa manniskor lever hade jag varit langt ifran den.

Sa nu har jag fatt ut min frustration....

Tack for att ni lyssnade...

1 kommentar:

David sa...

Jag håller med dig Lorena. Att det finns regler i bibeln är ju för vårat eget bästa för att Gud vill ge oss allt det bästa inte det som drar ner och förstör människor. Jesus är ju lagens uppfyllelse utan honom så klarar vi inte av att leva rätt.

Därför är det ingen ide att leva i fattigdom och självförnekelse för det behagar inte Gud. Paulus klarade ju av att leva i allt både fattigdom och rikedom.

Peace !!