tisdag 3 mars 2009

Ångest veckan!


Första veckan är såååå jobbig!! .. Jag vill bara tillbaka! Värme och människorna, man är lite otacksam när man kommer tillbaka hahaha. Allting är fel här och säger att saker och ting är mycket bättre i Chile. Men så är det ju inte. Som till exempel igår kväll.. jag var så arg så jag ville gråta! Står och väntar på bussen från märsta station hem, så kommer inte min buss så jag får ta en annan. När vi åker iväg så ser jag min buss åka mot stationen så jag hoppar av vid märsta centrum och ska vänta på rätt buss så jag slipper gå så långt så sent. Men tror ni den dyker upp!?!?!? NÄÄÄ den äckliga bussen kommer inte och jag får sitta och vänta i 45 minuter på att det ska gå en buss hem till mig! i KYLAN! ååh jag avskyr det verkligen.. det här hade aldrig hänt i Chile.. NU är jag ännu mer villig att flytta från Märsta. Har aldrig gillat den här hållan jag älskar bara människorna som finns och bor här.

Tanken har slagit mig att flytta till Chile i 6 mån och sen tillbaka till Sverige men det är nte så enkelt.. ÅH Jag vill tillbaka! Ni anar inte ibland vill jag till och med gråta så jobbigt är det. Men nu bor jag iaf med jenny och andy. Förra året går inte att beskriva hur tom jag kände mig när jag kom hem. Men inte den här gången inte som förra året tack och lov. Men jag låter mig själv känna så här i max en veckan! sen måste man gå vidare och gå tillbaka till rutinerna och ta tag i verkligheten. Inte nyttigt annars...

Tänk om man kunde ta hit lite från chiles kultur och från sveriges till chile.. Hade nog blivit en bra kombination hahaha..

1 kommentar:

David sa...

Oj e de så illa... Och e chile så bra då kanske man borde flytta dit:) Men dom tjänar inga pengar där så du får pendla.