tisdag 3 mars 2009

Fallskärmshopp

Nu är jag tillbaka från min semester... vet inte riktigt om jag ska tycka att det är skönt eller inte. Har till och med vant mig vid att skriva åäö fast aao hahaha.. måste installera tillbaka det i systemet hahah...

Det BÄSTA jag gjorde under min resa var att hoppa fallskärm / tandemhopp. Min dröm gick i uppfyllelse, att göra det för första gången i Chile. Det går inte att beskriva med ord vilken känsla det var, det var så vackert! OCh jag var så lugn heeeeeela tiden haha det tyckte dem var så konstigt för jag var inte ett dugg nervös. jag vet jag är konstigt, jag höll på och bajsa på mig så när jag tog foto med en kändis. HAHAH men jag var KOlugn när jag skulle hoppa 10100 fot upp i luften. Fritt fall ner till 4100 fot i 36 sekunder i 200 någonting km/h haha.
Adrenalin kick all the way!!

Tvingade dit mamma med lite släktingar för att filma och ta foto men som många vet så försvan min kamera med alla 2000 bilder och videon från hoppet just samma dag som jag hoppade. FYRA dagar innan resan tillbaka till Svergie.. SUCK.. jag är fortfarande ledsen, det var ju trots allt mitt första hopp. Klart man vill ha foto på det.
Det första jag gjorde när jag kom hem till Sverige var att kolla upp fallskärms hopp här i Sverige. Jag ska DEFINITIVT göra det igen!! Vill jättegärna gå en kurs också. Hittade en väldigt bra sida http://www.fallskarmscenter.se/tandemhopp och bra priser har dem också...

Kommer lungt göra om det till sommarn igen... Efter hoppet kunde jag verkligen slappna av, vilket jag har väldigt svårt för så jag ska nog fortsätta med det.. mitt sätt att varva ner =D'

Ni måste prova på det!

Mitt enda bevis att jag hoppade =(

Inga kommentarer: